Rana in Emad sta srečen srednjerazredni par v Teheranu. On je učitelj, ona ostaja doma, razmišljata tudi o potomstvu. Oba sta člana polprofesionalne gledališke skupine, ki na oder postavlja klasično igro Smrt trgovskega potnika, v kateri Emad igra vlogo neuspešnega trgovca, Rana pa vlogo njegove žene. Ravno ko predstava doživlja prve izvedbe, mora par zapustiti svoje stanovanje, saj se celotna zgradba zaradi gradbenih napak ruši pod svojo težo. Ko sta se prisiljena preseliti v novo stanovanje, incident s prejšnjo podnajemnico grozi, da jima bo trajno spremenil življenje.
»Smrt trgovskega potnika /…/ je zelo kompleksna igra, ki ponuja številne možnosti branja. Najpomembnejša razsežnost je družbena kritika zgodovinskega obdobja, ko je nenadno preoblikovanje urbane Amerike povzročilo razpad določenega družbenega razreda. Cela kategorija ljudi, ki se niso bili sposobni prilagoditi tej strmi modernizaciji, je bila strta. V tem smislu igra močno odzvanja v trenutnem položaju moje države. Stvari se spreminjajo z vrtoglavo hitrostjo, ali se prilagodiš ali pa podležeš. Družbena kritika v osrčju igre je v naši državi danes še vedno tehtna.« (Asghar Farhadi)
Asghar Farhadi
Rojen leta 1972 v Isfahanu, Iran. Na teheranski univerzi je magistriral iz odrske režije. Nase je opozoril že s celovečernim prvencem Dancing in the Dust, ki je takoj osvojil nekaj mednarodnih nagrad. Njegov peti film Ločitev je postal mednarodno najuspešnejši iranski film vseh časov; med drugim je prejel oskarja za najboljši tujejezični film in zlatega medveda na berlinskem festivalu.
https://www.youtube.com/watch?v=_VcfinMasfw